14 sai no Haha – 14才の母


Az egyik első doramáim között volt, amit láttam. Akkor lenyűgözött, és a bejegyzés kedvéért újra megnéztem az első és az utolsó részét, hogy emlékezzek. Mindenesetre ezt a bejegyzést nagyrészt a több mint két évvel ezelőtti emlékeimre és érzéseimre alapozva írom. 

14-sai-no-hahaAdatok:

Részek: 11

Sugárzás: 2006 ősz

Dalok:

Shirushi by Mr. Children

Infó még a sorozatról: itt és itt

Történet:

Azt hiszem, ez a legütősebb része a sorozatnak. Emlékszem, amikor elkezdtem nézi, rögtön az jutott eszembe, hogy le kéne vetíteni a tiniknek a suliban… Szóval a főszereplőnk egy 14 éves lány, Ichinose Miki. Aztán terhes lesz (igen, kb. a sorozatban is ennyire hirtelen ez a rész). A szokásos társadalmi elvárásokat borzolgató téma, tinédzserterhesség, és én szeretem az ilyen érdekes témákat. Van itt minden, megértő és kevésbé megértő család, kotnyeles riporter, gyáva apuka… érdekes, és megható is, bár szerintem picit túl idealista.

Karakterek:

Ichinose Miki egy normális tizennégy éves kislány. És senki se sértődjön meg, aki esetleg éppen ennyi éves, de ez még igenis KISlány kor. Mikinek aztán döntést kell hoznia, mégpedig, hogy mi legyen a gyerekkel. Valahogy néha eléggé hihetetlen nekem, hogy ennyire bátran és éretten mer gondolkozni… de ettől eltekintve, vagy épp ezért is lenyűgöző karakter.

Kirino Satoshi az apuka, az önmagát kereső srác, eléggé gáz családi háttérrel. Egy gyáva kukac, akit az ember a sorozat közben egész végig jól pofon csapna. De aztán jellemfejlődünk, szerencsére.

Ichinose Kanako az anyuka, Miki anyja. Kétségkívül a legszimpatikusabb karakter az egész sorozatban. Aki úgy gondolja, fontos, hogy figyelembe vegye azt, amit a lánya szeretne. Igazán szerethető karakter és teljesen megérteni a vívódását és a döntéseit is.

Hatano Suguru a kotnyeles riporter, aki a modern tinédzserekről készül cikket írni. Mikire is ráakad, és nem túl kedvesen vájkál az életében. De aztán ő is egyre szimpatikusabbá válik, ahogyan lassan részesévé válik a történéseknek.

Szereplőgárda:

Shida Mirait itt láttam először és le voltam nyűgözve, hogy ilyen fiatalon ilyen jól játszott. Azóta már több sorozatban is találkoztam vele és mindig jól teljesített, bár még mindig kissé komolytalannak tartom a nagy szerepekre.

Miura Harumát is itt láttam először, és annak ellenére, hogy a karakterét nagyon nem kedveltem, mégis elégedett voltam vele. Később meg aztán még inkább, amikor főszerepekben is remek volt.

A többiek, így Tanaka Misako vagy Kitamura Kazuki is teljesen rendben voltak, de a dorama legerősebb része inkább a forgatókönyv, szövegkönyv.

Pozitívumok:

– A téma: mint említettem, ez a sorozat erőssége. Mert érdekes és fontos téma, amiről beszélni kell.

– Az anyaság ennyiféle bemutatása, mert nem csak Miki döntéséről van ám szó, hanem az ő édesanyjáról, vagy épp Kirino-kun anyjáról. Összetettem és szépen mutatja be mindezt.

– Más érintett témaként megjelenik az apa szerepe, a barátok, a családi összetartás, öngyilkosság, továbbtanulás… van itt minden, amivel egy ilyen helyzetben találkozhat az ember.

– Megérintő: emlékszem, hogy sok (az első kivételével szerintem minden) részen sírtam.

Negatívumok:

– A „szerelmi” szál: mert, talán a fiatalkorú szereplők miatt nem igazán éreztem megalapozottnak a köztük lévő szerelmet.

Amit tanultam:

– A téma fontossága, érdemes gondolkodni

Értékelés:

8/10